Tempat kuarentin pesakit covid19 di Sarawak. banyak kerosakkan.

10:53 PM

Assalamualaikum dan hi semua. Viral lagi beberapa keping gambar yang mengatakan tempat kuarentin pesakit covid19 ni telah dihambur dan banyak kerosakkan yang kita dapat lihat. Gambar ini diupload oleh salah seorang pengguna Facebook pemilik akaun yang bernama Mohamad Rezal Hussin pada hari ini. 


Beliau juga ada menyatakan 

"Astarafirullahalaaziim.. Sikap segelintir org kita, tempat kuarantin bukan main lagik, percuma lagik ya.. Lepas 2 minggu tuk Jadi bilit ya.. Siapa ndakkah kak diam di bilit tuk.. Ceridak dan sik bersyukur  mengalahkan kerak.. Adeh eh.. Kalaulah nya tuk org Sarawak.. Nang merik malu org Sarawak jak.. Sbb org Sarawak nang di tauk pemberesi, sik kurang sopannya.. Mun mbiak mudak.. Jeng Jeng Jeng.. Kalau nangga perhitungan, yg kenak kuarantin masa tuk, kebanyakan student IPT, Bakal mewarisi peninggalan masa depan tuk.. Nauzubillahminanzaliq"

Seperti kita sedia maklum, negara kita telah menanggung semua perbelanjaan untuk menempatkan pesakit2 covid19 di beberapa tempat. Bukan belanja sikit ya. Berjuta2 kerajaan keluarkan. Rakyat xperlu bayar apa2. Cuma perlu ikut arahan. Tapi ini ka balasan yang kita bagi kepada kerajaan? Tengok dari gambar macam bukan manusia je yang duk dalam tu.

Semoga ini menjadi iktibar buat kita semua. Jangan malukan bangsa/kaum ataupun nama Malaysia dengan sikap PENTINGKAN DIRI kita sendiri. Apa2 pun #StayAtHome. Kita masih belum bebas. 

You Might Also Like

0 comments

Mohd Rizwan. Powered by Blogger.

Cerita Menarik

Kerana Mak Mertua, Isteri Kena Talak 3

Cerita ni bukan rekaan semata-mata mahupun drama dalam tv. tapi ni betul-betul terjadi. tak nak cakap panjang jom baca cerita sebenar dari ...