WHY I HATE MYSELF

10:00 PM


Follow my twitter @MohdRizw
Hi semua.. tetiba pulak datang rajin aku nak menaip entri. mcm yang aku cakap sebelum ni. mood nk blogging ni bukan selalu ada. bila dah ada tu, cepat2 la sign in blog tak pun buka words sementara idea yang nk diceritakan tu masih ada kat kepala otak, hahaha

Pernah tak korang membenci diri sendiri? seolah2 apa yang korang buat semua salah. tk pun tk kena dengan tempat. ada je orang tk puas hati? ada je rasa sakit hati? korang rasa kehadiran korang ni mcm sesuatu bebanan buat orang lain. pernah?

Sampai satu tahap korang akan cakap dalam hati "ada baiknya aku xde or pergi je dari tempat ni". aku rasa mostly pernah cakap mcm tu kan? ngaku je lah. tk ye nk sorok2 haha.

Sebenarnya masa ni kita sedang diuji oleh Allah swt. Allah nk tengok sejauh mana tahap kesabaran kita. mcm mana kita buat keputusan dalam situasi macam ni. kebanyakan orang akan ambil jalan singkat dengan membunuh diri.

Mereka lupa sebenarnya tu bukan jalan singkat yang Allah nk kita buat. tapi tu jalan yang syaitan buat kita masuk neraka bersama mereka. semoga dijauhkan dari perbuatan macam tu. In Shaa Allah amin.

Pernah dengar sepotong ayat tu,
"belajar mencintai diri sendiri, sebelum mencintai orang lain"

ahhh, meh la kita belajar mencintai diri sendiri. kita ni merupakan sebaik2 ciptaan Allah. tak kesah ah klau kulit hitam mcm piring astro tu. hahaha.

Semoga kita semua menjadi semakin sado, tabah dan tk benci dengan diri sendiri. klau rasa sedih tu, jangan segan2 utk pegi berdating dengan Allah ;)



You Might Also Like

1 comments

  1. sujud lama sikit.. sambil berdoa. smua msalah mesti ada jlnnya

    ReplyDelete

Mohd Rizwan. Powered by Blogger.

Cerita Menarik

Kerana Mak Mertua, Isteri Kena Talak 3

Cerita ni bukan rekaan semata-mata mahupun drama dalam tv. tapi ni betul-betul terjadi. tak nak cakap panjang jom baca cerita sebenar dari ...