Happy Ramadhan Mubarak 2013

12:04 PM

Assalamualaikum dan salam ramadhan buat kengkawan blogger yang beragama islam !??

harap korang semua sihat di samping orang2 tersayang :)

Rasanya belum terlambat untuk aku mengucapkan "selamat berpuasa" buat korang smua ! cepat je masa berlalu. Sekarang da ke 16 ramadhan. betul ke tak? :3 huhu. Bulan syawal da nak datang. So, bulan ramadhan lak yang meninggalkan kita :( 

Jom mempertingkatkan lagi amal ibadat kita sebanyak yang mungkin ! maklum je la.. bulan ramadhan bukan setiap bulan ade. Setahun sekali je ada. Gunakan masa yang ada. Sesungguhnya bulan yang paling mulia ialah bulan ramadhan al mubarak ! :)

happy ramadhan mubarak

 Hari 2 aku pegi solat jumaat. ceramah dia bertajuk "bulan ramadhan". bulan ramadhan ni ibarat kita (orang islam) memasuki sebuah universiti. So, terdapat dua golongan dalam universiti ni. Golongan pertama ialah golongan yang memasuki dan mendapat amalan (pahala) yang banyak dan golongan kedua ialah golongan yang memasuki dan tidak mendapat apa2 melainkan lapar dan dahaga. 

Golongan yang mana satu korang nak ? golongan pertama ? atau golongan kedua ? jangan sia-siakan ramadhan yang ada. kalau berpuasa.. berpuasa la betul2. jangan berpuasa tapi duk mengumpat kat belakang. dosa taauuu ;p 

Renung2kan.. Fikir2kan.. SELAMAT BERPUASA ! :) 

TERIMA KASIH SUDI BACA ENTRY NI ^_^ jangan lupa KOMEN & FOLLOW :)



You Might Also Like

1 comments

  1. sememangnya bila ditanya mesti memilih golongan yang pertama, namun tak semua akan menjadi golongan pertama, jadi, bersama-sama la kita berusaha untuk menyertai golongan yang pertama :)

    ReplyDelete

Mohd Rizwan. Powered by Blogger.