Syoknya menderma darah bukan dara

5:06 PM

Assalamualaikum dan salam blogger semua! kali ni aku nak cerita pasal "syoknya menderma dara darah" hahaha. jangan konfius lak. bukan "DARA" tau. ni "DARAH" ;)

Selepas aku join PLKN kt Kem Princess Haliza 2, aku da start merasakan yang derma darah ni syok sebenarnya. kebanyakan orang tak nak derma darah sebab takut dengan jarum suntikan. uolls jangan la takut. tak sakit mana pun.

Setakat ni da 3x aku menderma darah. yuhuuuu. kau ado???????
1st - Kat PLKN (Kem Princess Haliza)
2nd - Kat UiTM Sabah
3rd - Kat CenterPoint, Kota Kinabalu, Sabah.

Menderma Darah at CenterPoint, Kota Kinabalu, Sabah
Menderma dara darah at centerpoint, sabah
Semasa aku tengah baring kt katil tempat menderma darah ni, dorang (Kaki tangan hospital) tengah busy memberi hadiah kepada penderma terbanyak. ada la sorang uncle ni da menderma sebanyak 80x. fuyoooo!

Aku pun tak sure kalau boleh sampai 80x. hahaha. rasanya setiap minggu dia pegi menderma darah. huhu. muka uncle 2 nampak muda sangat2. tak perlu makan ubat pape. memang semulajadi awet muda. hal maklum la, bila kita menderma darah ni secara automatik darah kita akan digantikan dengan darah yang baru. sebab 2 badan kita kekal sihat dan muda.

Kepada korang yang nak kekal sihat dan muda 2. boleh la pegi menderma darah. menderma darah dapat membantu golongan yang memerlukan darah kita ni. btw, darah aku "O" ;) sapa darah O? kita geng! darah ni paling bagus sebenarnya. hahaha. *angkat bakul sendiri*

Ok la. itu je untuk entry kali ni. apa tunggu lagi. jom derma darah ramai2. ;)

You Might Also Like

0 comments

Mohd Rizwan. Powered by Blogger.

Cerita Menarik

Kerana Mak Mertua, Isteri Kena Talak 3

Cerita ni bukan rekaan semata-mata mahupun drama dalam tv. tapi ni betul-betul terjadi. tak nak cakap panjang jom baca cerita sebenar dari ...