Manusia Dan Ego

12:06 PM

Tak Sampai Hati
Assalamualaikum dan salam 1malaysia semua? :') hati ini ingin berbicara lagi memalam buta ni. selalunya wan suka menaip entry bila ilham menulis 2 datang. tapi bila ilham tak de apa pun tak boleh. 

Kali ni wan nak bercerita tentang "manusia dan ego".. manusia dan ego memang tak dapat dipisahkan walau dengan apa cara sekali pun. tapi manusia yang kuat akan mampu mengawal egonya agar egonya tidak mengawal diri mereka. 


Manusia yang tidak dapat mengawal ego 2 bukannya manusia yang lemah. cuma kurang kekuatan dalaman untuk mengawal ego sendiri. mungkin dari 100 orang hanya 20 orang yang mampu mengawal ego sendiri. kita yang tak mampu tak perlu la takut ea. insya'Allah kita boleh kawal ego kita sendiri suata masa nanti. amiinn.. 


Pengakuan wan sendiri 2 yang wan pun tak mampu nak kawal ego sendiri. bukan tak mampu sebenarnya cuma kekadang ego 2 terlepas dan terlalu kuat sampai diri wan tak mampu kawal ego. tapi bukan selalu tau. kekadang jek! muehehe. wan akan cuba selagi mampu untuk mengawal ego wan ni.


Ego manusia bukan boleh bawak main tauu. bahaya! hahaha. ego bukan dibandingkan siapa lagi kuat ego. tetapi dibandingkan melalui siapa yang mampu mengawal ego sendiri. ;) jangan cepat berputus asa.! all the best to ur all! cuba kawal ego 2! jangan ego tinggi sangat.. ;)



You Might Also Like

0 comments

Mohd Rizwan. Powered by Blogger.

Cerita Menarik

Kerana Mak Mertua, Isteri Kena Talak 3

Cerita ni bukan rekaan semata-mata mahupun drama dalam tv. tapi ni betul-betul terjadi. tak nak cakap panjang jom baca cerita sebenar dari ...