wanita berpurdah

8:05 PM


Assalamualaikum buat yang beragama islam ? ^.^V

Hari ni tetiba hari ni nak kongsi cerita pasal wanita berpurdah ni. maklum la kat sabah tak banyak wanita berpurdah dan bila wan datang KL pergghh! memang ramai perempuan yang berpurdah.

Serius wan cakap yang wan suka tengok "wanita berpurdah" ni ^.^V sebab utama kenapa wan suka tengok wanita berpurdah ialah tertutupnya aurat wanita itu.. sesungguhnya "aurat itu maruah diri"

Bagi wan, wanita berpudah ni la baru dinamakan menutup aurat. zaman sekarang ramai jew pakai tudung tapi still kena baju ketat2 / baju adik. 2 tak de beza pun. wanita berpurdah ni smua tertutup. :) dilindungi dari sebarang penyakit dan dosa. 

Kepada wanita yang tak bertudung 2 lagi, baik bertudung la sekarang! jangan tahu membuat dosa jew. bukan lawa sangat rambut kau 2. kakak aku kata "perempuan yang tak bertudung ni nampak pengotor" lol! aku setuju dengan kakak aku 2..

pape pun selamat hari raya haji kepada semua umat islam ! hati2 di jalan raya. bawak keta hati2. huhu. 
bawak keta 2 "biar slow asalkan selamat"

You Might Also Like

6 comments

  1. Pada kesempatan ini saya juga ingin mengucapkan Selamat menyambut hari raya Aidil Adha.. Saya kirimkan koleksi ucapan hari raya sms sebagai tanda ingatan dari jauh..


    Koleksi SMS Ucapan Raya AidilAdha pilihan Anuar

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat hari raya aidil adha juga buat anuar :)

      Delete
  2. Insyaallah satu hari nnt teringin nak berpurdah..

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum. Sy nak tanya.. Sepanjang sy duk kaji tentang isu purdah ni.. bila tanya lelaki *termasuk mat rempit* diorang akan kata " Saya suka tengok perempuan berpurdah. " tapi sy masih tak ykin dgn jwpn " sbb diorang jg sempurna aurat ". Ada sbb lain tak ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam... rasanya seorg lelaki lebih suka tgk dan jadikan wanita berpurdah ini sbgai calon isteri.. xD maaf sesangat.. sbb sya tak bnyk ilmu tentang itu..

      Delete

Mohd Rizwan. Powered by Blogger.

Cerita Menarik

Kerana Mak Mertua, Isteri Kena Talak 3

Cerita ni bukan rekaan semata-mata mahupun drama dalam tv. tapi ni betul-betul terjadi. tak nak cakap panjang jom baca cerita sebenar dari ...