Wednesday, October 24, 2012

wanita berpurdah


Assalamualaikum buat yang beragama islam ? ^.^V

Hari ni tetiba hari ni nak kongsi cerita pasal wanita berpurdah ni. maklum la kat sabah tak banyak wanita berpurdah dan bila wan datang KL pergghh! memang ramai perempuan yang berpurdah.

Serius wan cakap yang wan suka tengok "wanita berpurdah" ni ^.^V sebab utama kenapa wan suka tengok wanita berpurdah ialah tertutupnya aurat wanita itu.. sesungguhnya "aurat itu maruah diri"

Bagi wan, wanita berpudah ni la baru dinamakan menutup aurat. zaman sekarang ramai jew pakai tudung tapi still kena baju ketat2 / baju adik. 2 tak de beza pun. wanita berpurdah ni smua tertutup. :) dilindungi dari sebarang penyakit dan dosa. 

Kepada wanita yang tak bertudung 2 lagi, baik bertudung la sekarang! jangan tahu membuat dosa jew. bukan lawa sangat rambut kau 2. kakak aku kata "perempuan yang tak bertudung ni nampak pengotor" lol! aku setuju dengan kakak aku 2..

pape pun selamat hari raya haji kepada semua umat islam ! hati2 di jalan raya. bawak keta hati2. huhu. 
bawak keta 2 "biar slow asalkan selamat"

6 comments :

Muhamad anuar Marsib said...

Pada kesempatan ini saya juga ingin mengucapkan Selamat menyambut hari raya Aidil Adha.. Saya kirimkan koleksi ucapan hari raya sms sebagai tanda ingatan dari jauh..


Koleksi SMS Ucapan Raya AidilAdha pilihan Anuar

Mohd Rizwan said...

selamat hari raya aidil adha juga buat anuar :)

Si Matatajam said...

Insyaallah satu hari nnt teringin nak berpurdah..

Mohd Rizwan said...

insyaallah amin... :)

Musafir Asing said...

Assalamualaikum. Sy nak tanya.. Sepanjang sy duk kaji tentang isu purdah ni.. bila tanya lelaki *termasuk mat rempit* diorang akan kata " Saya suka tengok perempuan berpurdah. " tapi sy masih tak ykin dgn jwpn " sbb diorang jg sempurna aurat ". Ada sbb lain tak ?

Mohd Rizwan said...

Waalaikumsalam... rasanya seorg lelaki lebih suka tgk dan jadikan wanita berpurdah ini sbgai calon isteri.. xD maaf sesangat.. sbb sya tak bnyk ilmu tentang itu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Blogger

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers