Sunday, July 3, 2011

Muhasabah Diri Kejap.... :D , CURI MASA SAT 3MINIT..



Muhasabah Diri Kejap.... :D , CURI MASA SAT 3MINIT... KALO TERLEBEY, IM SORRY :)

Manusia - Eh, dah subuh dah?
Malaikat - bangunlah wahai anak Adam, tunaikan solat subuh mu ....
Syaitan - Alahhhhhh, kejaplah, ngantuk ini...awal lagi nie?.zzzzzzzz

Manusia - Nak makan, laparlah ??
Malaikat - Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan Bismillah....
Syaitan - Ahh, tak payahla... dah lapar ini !! mmm..sedapnyaaaa? ..

Manusia - Hari ni nak pakai apa ye?
Malaikat - Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat..
Syaitan - Ehh, panaslah, takde style langsung, nampak kampung!!!

Manusia - Alamak, dah lewat!
Malaikat - Bersegeralah wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat.....
Syaitan - Ahhh?awal lagi?mmm..aaahh? suruh si X, punchkanlah?

Manusia - Azan sudah kedengaran.. ..
Malaikat - Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan kewajipan
Syaitan - Baru pukul berapa.. rilex lah..awal lagi nieii?.

Manusia - Eh, eh.... tak boleh tengok ini, berdosa...
Malaikat - Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah Maha Melihat dan mengetahui !
Syaitan - Perggghh... best tu... . rugi ooo kalau tak tengok nie..

Manusia - Saudaraku sedang melakukan dosa
Malaikat - Wahai anak Adam, cegahla ia..
Syaitan - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantaklahh? ..

Manusia - Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain
Malaikat - Wahai anak Adam, nasihat-menasihatil ah sesama kamu..
Syaitan - Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah2... pandai2lah?

Manusia - aku telah berdosa..
Malaikat - Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu,sesungguhnya Allah Maha Pengampun. .
Syaitan - Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat... lagipun muda hanya sekali....rugila. .... (kalau sempatla)

Manusia - Kalau pergi, mesti seronok!
Malaikat - Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang dimurkai Allah, berpalinglah dari jalan itu ....
Syaitan - Jangan bimbang, tiada sesiapa yang tahu...Jomlahhh?

Manusia - Uuhhh?letihnya arini..tak solat lagi nieee?.
Malaikat - Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA, kebahagiaan di dunia dan akhirat untukmu. Solat itu wajib bagimu...
Syaitan - Hey anak Adam, ikutilah aku,kebahagiaan di dunia (sahaja) dan kebahagiaan diakhirat (jangan mimpilah!) untukmu....

Sekarang anda mempunyai 3 pilihan :
1... Anda - Patutke aku biarkan teks ini tetap di sini..
2. Malaikat - Ingatkan pada kawan yang anda kenal (sebarkan ini) klik butang share kat atas 2..
3. Syaitan - Tak payahlah sebuk2 biar je disini..kalo boleh delete je

12 comments :

Mohd Yusuf said...

aku buat entry psal adik beradik syaitan dan tugasnya ha3 jom baca....

Lisa N.Yusof said...

thanx u wan for sharing. :)

Rizwan Ewan said...

yusuf --> wa!! kebetulan la plak..hehe..ok!

Rizwan Ewan said...

Lisa --> ok akak! no prblm.. :)

miss aiai said...

sy mntak share oke..=))

mazeermohamad said...

hik! hik! hik! menakutkan la.. ;'P

Check It Out! JOM TUTUP AURAT!

SiS NaD said...

Salam Wan...

Sis suka sangat2 entry ni... walaupn Ssi pernah baca sebelum ni.... (^_____^)V

Rizwan Ewan said...

miss aiai --> thanks.. oke je.. no prblm :D

Rizwan Ewan said...

mazeermohamad--> ape yg mnkutkn?? wan da baca <3 entri jom tutup aurat 2..

Rizwan Ewan said...

sis nad--> w'slm.. yekw? wan pun suka <3

Nur Syazana Mohammed Sani said...

nice wan ^^

moh la tinggal kan kutukan bernas d entry ter baru zana ,.

http://syazanasani88.blogspot.com/2011/07/support-me-pliz.html

SheyPull said...

mst frust tongeng je budak tuh..:p

pts cinta ke apew?



JOM singgah blog saya nak... eh pilihan raye dah mule ke? kat mane? isk...owh....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Blogger

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers