Saturday, July 23, 2011

sedari kah kita yahudi sudah masuk ke dalam rumah kita

ancaman akidah
-macam mana mahu merasakan kemanisan iman,sekiranya ancaman2 ini di anggap biasa walhal ianya tidak biasa..
melalui cara2 ini lah yahudi,menyesatkan kaum bukan yahudi..

1) melalui hiburan..
adanya program-program seperti akademi fantasia,mari menari,mentor,sehati berdansa dan sebagainya..berapa juta sudah yahudi mengaut keuntungan tika manusia menyertai program ini...semuanya menjadi populariti..malah,ada yang sanggup membuang duit semata2 untuk mengundi insan2 yang digemari..malah fenomena ini sebenarnya bukan hanya di corong2 television...malah di saluran radio,juga..ya ALLAH perkara2 sebegini meyebab kan islam itu tercalar..kerana apa,berlaku lah pendedahan aurat yang selama ini di jaga malah menjadi perkara yang biasa..yang menyakitkan hati pergaulan bebas berlaku di dalam rancangan tersebut..sedangkan perkara itu di tegah..mana sdh islam yang dulunya gemerlapan sekarang hancur tanpa panduan..nauzubillah.....

2)melalui seks
pada hari ini,pendidikan seks ingin ditubuhkan..mengapa perkara ini berlaku..kerana yahudi ingin mengugat iman2 islam..seperti yang kita liha hari ini,banyak pusat-pusat pelacuran ditubuhkan..malah pusat -pusat ini banyak di kalangan orang melayu yang menyertainya..yang menyakitkan hati,remaja membuat satu pesta seks yang merupakan orang melayu...astagfirullah,betul kata nabi SAW,kemaksiatan berlaku sewenang-wenangnya..bukan kah perkara ini ditegah oleh ALLAH...'jangan kamu menghampiri zina'...akhir nya yahudi berjaya...

3) melalui smoke
sekarang apa yang kita lihat remaja di dedahkan dengan rokok,dadah dan sebagainya..berapa ribu remaja yang masuk di pusat2 serenti..malah berapa juta duit kita laburkan untuk memberi mereka makan semula???yang menyedihkan lagi,pusat serenti makin bertambah berbanding masjid..yahudi yang tahu hakikat ini,tersenyum lebar dengan kekalahan islam...

4)melalui sukan
permainan yang di jalankan cukup terbukti bhawa yahudi ingin merosakkan iman islam itu...sebagai contoh,ketika bermain bola antara chealsea dan malaysia ..berapa ramai remaja yang memasuki stadium semata-mata ingin melihat secara live..malah stadium di buka pada jam 7 dan habis pada jam 11..walhal,waktu ketika itu waktu solat,makna nya kita telah meninggalkan 2 waktu solat,iaitu maghrib dan isyak..malah dalam sukan kita dapat lihat pendedahan aurat seperti sukan renang,bola dan sebagainya..itulah yang remaja tengok pada hari ini..
 sukan tidak di tegah dalam islam..tapi, biarlah ia menutup aurat...ingat setiap yang memandang itu akan mendapat satu dosa dan insan yang memperlihatkan auratnya akan mendapat dua kali ganda dosa yang di peroleh..


5)melalui fesyen..
remaja pada hari ini dihidangkan dengan fesyen..kita boleh lihat berapa ramai wanita mahupun lelaki yang berfesyen seperti yang digariskan dalam islam..??sebagai contoh,satu festival fesyen islam dilaksanakan..apa yang kita lihat dalam festival tersebut wanita bertudung namun,baju terbelah sana-terbelah sini..bukan kah ia seolah-olah mencemarkan agama islam itu sendiri,,..apa yang kita lihat lagi,kita diperkenalkan dengan artis2..malah artis islam pun tidak segan silu mendedahkan aurat nya sendiri..
 adakah insan sebegitu yang patut kita contohi..??nabi SAW tidak akan mengaku seorang itu umat nya sandainya mengikuti sesuatu kaum..cuba tanya diri sendiri adakah ARTIS PUJAAN kita itu mampu memberi syafaat kepada kita di akhirat kelak???adakah mereka mampu membawa kita ke syurga ALLAH...???

oleh yang demikian..kita yang beragama islam perlu mengikut garis panduan yang ditentukan..kerana dunia ini sementara,kita tidak ada penolong selain MAHA KUASA..kita tidak tahu berapa waktu lagi yang dipinjam kan buat kita untuk mengumpul amal yang bakal di bawa untuk menghadap kepadaNYA..jangan jadikan islam hanya pada kad pengenalan..jadikan,agama islam sebagai kehidupan kita..jadi renungan tuk kita fahami,betapa lemah nya islam pada hari ini..nabi pernah bersabda "islam itu hancur kerana penganutnya sendiri"  jangan memandang siapa yang menyampaikan ilmu,pandang lah apa yang di sampaikan..ilmu tanpa amal ibarat pokok tidak berbuah..
ingat lah ,islam itu mudah..namun,jangan terlalu di mudah kan kerana mengikut hawa nafsu...tiada yang paling tinggi melainkan islam..

6 comments :

Mohamadazhan.com said...

setuju! betul sangat...pemikiran dan jasad kita byk terpengaruh dengan yahudi...benda ni sangat ketara sangat.


Jemputan ke COntest Aku Berpuisi =)

Asakura said...

betul tu, hampir seluruh kehidupan kita mengikut yahudi...minta dijauhkan. :D

Nur Syazana Mohammed Sani said...

actually kan bende 2 d kait rapat dengan hati n pemikiran kite tao ,. depends pade orang 2 la ,. bagi yang tinggi ilmu nye ,. mesti tao ap yang baek burok nye ^^

moh la tinggal kan kutukan bernas d entry terbaru zana

http://syazanasani88.blogspot.com/2011/07/kau-dengan-ak-same.html

Rizwan Ewan said...

Mohamadazhan.com --> btul2x! manusia akhir zaman.. (~_~) puisi?? tk pndai..huhu

Rizwan Ewan said...

asakura --> kalau mcm 2..kita kena cari cara menjauhkn ikut cara yahudi..msti ada punya..

Rizwan Ewan said...

syazana --> yekw??? huhu..susah la mcm 2.. tk btul (~_~)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Blogger

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers