Tips Untuk Langsing !

11:42 AM

Ayuh Langsing ! Malangnya tak semua orang dikurniakan tubuh badan yang langsing. Namun, korang boleh menjadi langsing dengan mengikuti tip diet ini.



1.Minum banyak air kosong. Tak salah mengambil minuman lain asalkan bebas gula. Namun, paling mudah ambil saja jus asli sebab takde kalori.

2.Praktikkan mengambil makanan mengikut diet & jangan sesekali melanggar pengambilan makanan yang tak diperlukan tubuh. Pastikan mengambil lima hingga sembilan hidangan buah & sayur setiap hari.

3.Adakah korang terlalu lapar? Pertimbangkan fakta tu. Jika korang benar2x lapar, pastikan korang memuaskan kelaparan & bukannya menumbat semua makanan.. haha.. jangan lupa baca doa sebelum makan. 

4.Pilih makanan ringan yang kurang kalori & perasa tiruan. Biskut & keropok perlu diambil mengikut sukatan bukannya kemahuan.

5.Makan & hayati makanan yang diambil. Jangan menahan diri untuk makan tapi biarlah bersederhana.

6.Berbanding memakan makanan dalam jumlah yang banyak dalam satu masa, lebih baik mengambil makanan sedikit setiap hidangan.

7.Masukkan sumber protein dalam diet harian untuk cepat kenyang.

8.Perlu kekal aktif. Usah bersenam kerana rasa mahu bersenam. Sebaliknya, lakukan mengikut jadual yang tersusun.macam kucing dalam pic kat bawa ni..hahaha


SELAMAT MENCUBA SEMUA !

You Might Also Like

4 comments

Mohd Rizwan. Powered by Blogger.

Cerita Menarik

Kerana Mak Mertua, Isteri Kena Talak 3

Cerita ni bukan rekaan semata-mata mahupun drama dalam tv. tapi ni betul-betul terjadi. tak nak cakap panjang jom baca cerita sebenar dari ...