Tuesday, August 9, 2011

BERBUKA PUASA DI WAJIBKAN MAKAN + MINUM YANG MANIS2X

hye semua. DI bulan ramadhan ni kita di wajibkan berbuka puasa dengan makanan dan minuman yang manis2x btul kan? =) so apa kata kita berbuka dengan makan makanan ringan mcm kat bawa ni.
ll
ll
V
kalau makan ni. tak baik untuk kesihatan gigi. konfom 1minggu makan ni. da kena penyakit sakit gigi #sobsob

yummy2x..sedapnyaaaaa.......... wan nak ini! nak order.. bagi 1 ye..hehe

<3 sedapnya.. terliur gak wan tengok pic2x kat atas ni.

Tapi semua makanan ringan kat atas ni tk baik untuk kesihatan. so, walaupun di wajibkan berbuka dengan memakan atau meminum yg manis2x je tk semestinya boleh. kita kena pandai pilih gak. dan pilihan kat atas ni tak baik. baik untuk mempercepatkan proses menghilangkan gigi je. haha! tak caye? try la kat rumah amalkan selalu.

NAK TAHU MAKANAN APE YANG SANGAT2x SESUAI DENGAN SYARAT2x PUASA?

TADA!!!!!

ini la buah yang terbaik di makan ketika berbuka puasa. syarat2x nya pun mencukupi. manis tapi tak bahaya untuk kesihatan gigi. selain itu, buah ni membuatkan otak kita lebih PANDAI. hehe. tak caye makan kurma banyak2x..



p/s --> wan nak out jap. g makan kurma. -,-' hehe..

No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Blogger

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers