Idea Penulisan Entry Blog

7:00 PM


hye semua? hari ni saya memilih tajuk "idea penulisan entry blog". saya memilih tajuk ini kerana saya ingin memfocuskan kepada idea penulisan. idea penulisan seorang blogger tidak akan datang selalu. tapi kalau idea da datang memang penuh penulisan dia dalam sesebuah entry.

saya ingin bertanya kepada korang la. selalunya idea penulisan entry korang 2 korang dapat dari mana? dari sekeping gambar? ataupun memang asal dari pengalaman yang korang lalui? bagi wan asal dari pengalaman kita lalui 2 yang senang kita nak ceritakan. kalau dapat idea dari sekeping gambar mmang agak susah la. kowt2 entry baru setengah jalan da hilang idea. hehe.

hilang idea d tengah jalan 2 yang kita tak nak. da banyak kali saya macam 2. mula2 taip entry jew semangat nak tulis panjang2. bila da sampai tengah. boleh plak hilang segala idea. terpaksa padam balik dan buat entry semula. sangat2 memyusahkan kita. huhu. pelabgaia cara sebenarnya kita nak mendapatkan idea penulisan entry blog. cuma kita perlu cari cara yang sesuai dan masa yang sesuai. baru la entry kita nampak mantap lagi mantop! :)

Kesimpulannya, saya nak bagi kata2 semangat buat blogger2 kat luar sana. jangan ambil muda dengan penulisan entry kita. para stalker dan para pembaca setia kita sedang membaca. kita tak nak d lebel sebagai blogger yang tak berjaya d sebabkan entry kurang bernas lagi menarik. haha! perbanyakkan membaca surat khabar ataupun majalah. ambil point macam mana mereka kembangkan isi. hehe. buat macam karangan SPM 2 pun boleh jugak :) gunakan ilmu yang ada untuk menaip entry dan mendapatkan idea penulisan entry blog. selamat memcuba !

SEKIAN TERIMA KASIH

You Might Also Like

0 comments

Mohd Rizwan. Powered by Blogger.

Cerita Menarik

Kerana Mak Mertua, Isteri Kena Talak 3

Cerita ni bukan rekaan semata-mata mahupun drama dalam tv. tapi ni betul-betul terjadi. tak nak cakap panjang jom baca cerita sebenar dari ...