Tuesday, September 4, 2012

SENYUMLAH, kerana senyum itu IBADAH

Wink Wink ! selamat. selamat. selamat hari raya dan selamat kemerdekaan kepada korang semua :) hehe belum terlambat untuk wishkan? muehehe. ok la kembali kepada topik utama kita pada entry kali ini ialah topik "SENYUM". korang pandai senyum tak? agak mustahil ea kalau korang ni seorang manusia yang tak pandai senyum. bhahaha. 

Kalau korang tak pandai senyum korang boleh tengok picture kat bawah ni. anak buah wan akan ajar korang cara senyum terbaik dari ladang anggur. ;)

Senyum macam anak buah saya ni ^^
Bercakap pasal senyum ni macam2 kita boleh tafsirkan dan huraikan. kadang2 manusia sampai tersalah tafsir dalam bab2 senyum ni. tapi dalam islam, kita digalakkan untuk senyum. kerana senyum itu merupakan satu ibadah buat kita. ibadah paling senang. 

Hanya dengan senyum kita boleh dapat ganjaran pahala percuma. tapi korang kena la berhati2. jangan la plak korang senyum tengok tabung kat masjid 2. tak pasal2 korang kena cepuk. haha! wan sendiri kadang2 tersenyum sorang2 bila teringat ksh silam dan kadang2 juga bila ada someone "SMS" wan, wan boleh tersenyum macam orang gila.

Tak susah sebenarnya untuk kita senyum. orang "gila" pun pandai senyum tak kan la korang yang normal ni tak pandai senyum plak. huhu. kata terakhir dari wan. senyumlah, kerana senyum itu ibadah ;)

6 comments :

Faizul Osman said...

ada jugak org tak pandai nak senyum...

sy pernah hadapi situasi ni... sy senyum punyalah lebar sampai ke telinga... tp, org ni tarik muka siap jeling lg kat saya...

apa kes??

smiley said...

HAHA...kalau saya boleh senyum tu maksudnya saya oke la.. :D

Pondok Usang said...

yup... senyum itu sodokah... sudah follow anda kembali...

Mohd Rizwan said...

ya..mmang wan akui ada golongan manusia yang mcm 2..mreka2 2 smua nk mintak kaki . lolz

Mohd Rizwan said...

cewah.pown bleh..ok ke tk senyum jew.. ;')

Mohd Rizwan said...

btul3! thanks sudi follow wan balik :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Blogger

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers