Lady Gaga Mengalahkan Oprah Dalam Senarai Selebriti Terkaya and Berkuasa =)

7:01 AM

NEW YORK (Reuters) - Flamboyant penyanyi pop Lady Gaga digulingkan US media mogul Oprah Winfrey ke atas tahun ini senarai Forbes selebriti kuasa dikeluarkan pada hari Rabu.

Gaga, yang nama aslinya adalah Stefani Germanotta, pindah empat kedudukan dari tahun lalu untuk menuntut kedudukan teratas dalam tahunan Forbes '"The Celebrity 100" senarai 2011 yang mengukur daya oleh pendapatan hiburan berkaitan, visibilitas media dan sosial populariti media.

Forbes mengadar penyanyi-penulis lagu No 1 Amerika, menganggarkan pendapatannya dalam 12 bulan terakhir sebagai $ 90 juta, tetapi juga mencatat 32 juta nya untuk penggemar dan 10 juta pengikut Twitter.

"Lady Gaga mengalahkan Oprah tahun ini kerana kekuatan media sosial nya. Dia boleh menggunakan Twitter dan Facebook untuk pekerjaan" monster kecil "menjadi sebuah kegilaan yang mengarah ke rekod jualan dan media perhatian. Dia adalah contoh terbaik dari bagaimana selebriti akan perlu untuk menguruskan kerjaya mereka pada tahun-tahun akan datang, "kata Forbes editor Dorothy Pomerantz.
Winfrey, yang pekan berikutnya berakhir "The Oprah Winfrey Show" TV sindikasi chat menunjukkan selepas 25 tahun, turun satu tempat dari tahun lalu menjadi No 2 produktif sekitar $ 290 juta.
Kanada bintang pop Justin Bieber, 17, adalah yang termuda untuk membuat senarai dan berada di urutan 3, produktif $ 53 juta dari konsert dan jualan dari filem konsert dan filem dokumentari "Never Say Never."
Datang pada Nombor 4 adalah U2, produktif $ 195.000.000 dan Elton John, yang mendapatkan $ 100 juta.
Forbes mengatakan pendapatannya nombor terdiri daripada pendapatan sebelum cukai antara 1 Mei, 2010 dan 1 Mei 2011
Pembundaran keluar sepuluh besar untuk 2011 adalah pegolf Tiger Woods, menghasilkan $ 75 juta, penyanyi country Taylor Swift, band rock Bon Jovi, penerbit muzik Inggeris dan "The X Factor" Simon Cowell hakim dan pemain basket AS LeBron James.
pendatang baru besar yang lain termasuk penyanyi Katy Perry di No, pengarah dan penerbit 12 Inggeris Christopher Nolan di No 47, pelakon Natalie Portman di No 75.
Mantan "Real Housewives of New York" bintang Bethenny Frankel, yang menggunakan acara TV terbarunya, "Bethenny Pernah Setelah" untuk mempromosikan jenama Skinnygirl nya minuman dia terjual seharga $ 100 juta, mendarat di No 42.
Para pemenang terbesar dari senarai tahun lalu adalah Leonardo DiCaprio, bergerak naik ke kedudukan 56 tangga 71.
Putus senarai tahun ini yang meliputi pelakon filem dan televisyen, keperibadian TV, model, atlet, penulis dan pemuzik, adalah Britney Spears, yang tidak tur di tahun 2010, serta "Harry Potter" Daniel Radcliffe bintang.
Total labah kolektif atas 100 tahun ini turun dari tahun lalu, dari sebuah kolektif $ 4,7 bilion menjadi $ 4,5 bilion.
Donald Trump, yang pekan ini putus tawaran 2012 presiden AS Parti Republik, manfaat dari perhatian media meningkat menembus 20 besar di No 17, menurut Forbes.
Senarai lengkap dapat dilihat di www.forbes.com / celebs.
(Laporan oleh Christine Kearney, editing oleh Jill polis mahkamah)

You Might Also Like

2 comments

  1. mak aih fakta menarik.. tq sharing.... banyak duit derang nih..

    ReplyDelete
  2. hehe.. wlcme2x.. saje wan nk post mcm ni..mna la tahu dorang nk share duit 2 kt wan..

    ReplyDelete

Mohd Rizwan. Powered by Blogger.

Cerita Menarik

Kerana Mak Mertua, Isteri Kena Talak 3

Cerita ni bukan rekaan semata-mata mahupun drama dalam tv. tapi ni betul-betul terjadi. tak nak cakap panjang jom baca cerita sebenar dari ...